رئیس مرکز پژوهش‌ های مجلس خبر داد:

وجود ۱۱۲۱ قاضی و ۸ شهردار زن در کشور

نماینده سقز در مجلس:

بسیاری از موفقیت‌های کشور مرهون زنان است | در دوره طاغوت زنان در عرصه‌های اجتماعی حضور کمرنگی داشتند

نماینده بانه و سقز بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور را مرهون و مدیون زنان دانست.
کد خبر: ۱۳۹۷۱۸۵

بهزاد رحیمی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین تأکید کرد: ما در بسیاری از زمینه‌ها موفقیتمان‌ را مدیون زنان هستیم و زنان را منشأ بسیاری از پیشرفت‌ها می‌دانیم‌.

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس ادامه داد: علیرغم تبلیغاتی که علیه ایران می‌شود ما نه تنها نابرابری‌های جنسیتی نداریم بلکه بسیاری از فرصت‌ها در اختیار زنان است و آنان منشأ بسیاری از تحولات و موفقیت‌های کشور هستند.

وی افزود: در گذشته و پیش از پیروزی انقلاب نگاه به زنان بیشتر با نگرش غربی بود و زمینه‌ای برای بروز توانایی‌ها و استعدادهای آنان وجود نداشت‌.

به گفته وی، اکنون جهان به این اعتراف کرده که ایران به قله‌های رفیعی در زمینه‌های علمی رسیده‌ و در همه زمینه‌ها جایگاه خوبی دارد و این از دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب شکوهمند است که قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست‌.

این نماینده مجلس افزود: دشمنان و کسانی که در مقابل این نظام ایستاده‌اند با بهانه‌های مختلف سعی دارند روند این پیشرفت‌ها را کند کنند‌ ولی خوشبختانه با اقتداری که نظام و باوری که مردم دارند چنین نخواهد شد.

رحیمی گفت: در دهه‌های آینده و در سال‌های پیش‌رو قطعاً شاهد پیشرفت‌های بیشتر ایران خواهیم بود و ایران به جایگاه واقعی خود به‌عنوان یک قدرت در منطقه‌ و جهان خواهد رسید.

نماینده کردستان ادامه داد: آمار دانشجویان، هیأت علمی و دانشمندان پس از انقلاب قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و در زمینه توسعه و رفاه اجتماعی «امید به زندگی» که یک شاخص مهم جهانی است جایگاه خوبی داریم.

وی همچنین اضافه کرد: در المپیادها و مسابقات ورزشی، سرانه فضاهای آموزشی، ورزشی و نسبت استاد به دانشجو شاخص‌های پیشرفت ایران زیاد است‌ و هر کس که در این زمينه تأملی داشته باشد به این باور و یقین می‌رسد و تفاوت‌های ایران امروز را با ایران زمان پهلوی می‌بیند‌.

دشمنان نمی‌خواهند پيشرفت ایران را باور کنند و سعی می‌کنند با جنگ ترکیبی که اخیراً شاهد نمونه‌ای از آن بودیم ما را در بن‌بست قرار دهند‌ اما با هشیاری رهبر فرزانه و در صحنه بودن مردم در این زمینه ناکام ماندند‌ و قطار ترقی این‌ نظام مطمئنا در آینده سرعت بیشتری خواهد داشت‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها